Oefeningen beweeglijkheid lage rug

Herhaal dagelijks: liefst 2 of 3 keer per dag (zoveel mogelijk binnen de pijngrens)

1. Knieën naar de borst:

  • Ga op de rug liggen en trek de knieën naar de borst toe.
  • Houdt dit 5 sec. vast en laat de knieën weer een stukje terug vallen. (blijf de knieën vast houden).

Frequentie: 10 tot 15 herhalingen

2. Ga op de rug liggen met gebogen knieën.

  • Draai rustig de knieën naar links en rechts.
  • Blijf binnende pijngrens.

Frequentie: 10 – 15 herhalin

3. Ga op de rug liggen en maak om en om 1 been langer.

Frequentie: 10 – 15 herhalingen

4. Bekken kantelen

  • Ga op de rug liggen met de knieën gebogen.
  • Kantel het bekken naar achteren (door de onderrug tegen de grond te duwen).

Frequentie: 10 – 15 herhalingen

Teun Gielen

Teun Gielen

Teun Gielen studeerde van 1987 t/m 1992 fysiotherapie aan de Fontys Paramedische Hogeschool Eindhoven. Daarna werkte hij 7 jaar in een particuliere praktijk in Duitsland. Hij is samen met Tamara Loomans-Peters medeverantwoordelijk voor de COPD-zorg/Longnet en verantwoordelijk voor de gesuperviseerde looptraining volgens het Claudicationet. Dit doet hij samen met Bart Berkvens.

Pin It on Pinterest

Share This