Stuitproblematiek

NIMOC-methode

Non-Invasive Mobilization of the OS Coccyx, of NIMOC. Een uitwendige behandeling voor patiënten die stuitklachten ervaren. Stuitklachten kunnen erg lastig zijn, gedurende de dag zit je veel en kun je continu geconfronteerd worden met deze klachten.

Oorzaken van stuitklachten kunnen als volgt zijn:

• Val op de stuit
  • Hoge en langdurige drukbelasting op de stuit
  • Niet goed functionerende bekkenbodem
  • Een snelle of moeizame bevalling

Met de NIMOC-methode wordt het staartbeen middels een snelle mobilisatie weer in zijn ‘juiste’ positie gezet. Deze methode staat bekend als snel en effectief voor het verminderen van klachten. Afhankelijk van de duur en oorzaak van de stuitklachten kan het aantal behandelingen variëren.

Wat doet uw therapeut

Onderzoek

Onze NIMOC-therapeuten beoordelen uw klacht door middel van een vraaggesprek, vragenlijsten en lichamelijk onderzoek. Specifiek besteden zij aandacht aan factoren die stand van de stuit eventueel hebben beïnvloed, vervolgens beoordelen zij de stand van de stuit. Verder besteden zij aandacht aan persoonlijke en omgevingsfactoren, welke belangrijk zijn, worden geanalyseerd en behandeld.

Behandeling

Aan de hand van de onderzoeksuitkomsten stellen onze NIMOC-therapeuten, samen met u, een behandelplan en een prognose op maat op, waarna deze start met de behandeling.

Wanneer gekozen wordt voor een NIMOC-behandeling zal een van onze therapeuten uw stuit corrigeren. Dit gebeurt in zit, is snel, effectief en makkelijk uitvoerbaar. Aansluitend aan de stuitcorrectie ontvangt u informatie en adviezen, welke relevant zijn voor uw persoonlijke situatie.

Wanneer de NIMOC-methode

• Pijnklachten aan de stuit
  • Lage rugklachten
  • Bekkenpijn